Yksityisille / Asiakaspalvelu / Hinnastot ja ohjeet / Usein kysytyt kysymykset / UKK Sähköposti

Usein kysytyt kysymykset sähköpostista

Tälle sivulle olemme koonneet asiakkaidemme usein esittämiä, BLC:n sähköpostipalveluun liittyviä kysymyksiä. Mikäli et löydä vastausta juuri sinun kysymykseesi, otathan yhteyttä Asiakaspalveluumme tai jätä palautteesi tämän sivun alareunasta löytyvällä lomakkeella.

Mitkä ovat sähköpostini asetukset?
Saapuva posti:
– Palvelin: posti.suursaimaa.com
– Protokolla: POP3 (portti 110) tai IMAP4 (portti 143)
– SSL-suojaus: ei
– Palvelin edellyttää kirjautumista: kyllä

POP3 lataa viestit palvelimelta ja IMAP4 jättää viestit palvelimelle.

Lähtevä posti:
– Palvelin: smtp.suursaimaa.com
– Protokolla: SMTP (portti 587)
– SSL-suojaus: ei
– Palvelin edellyttää kirjautumista: kyllä

Miksi en saa lähetettyä sähköpostia?
Jos sähköpostin lähetys onnistuu webmailin kautta (webmail.suursaimaa.com), on ongelma paikallisesti asennetun sähköpostiohjelman asetuksissa tai palomuurisäännöissä. Tarkista lähtevän postin sekä palomuuriin asetukset. Jos sähköpostiviesti ei lähde webmailistakaan, tarkistakaa vastaanottajan osoitteen oikeellisuus.
Kuinka voin lukea sähköpostiani www-selaimella?
Voit lukea sähköpostin www-selaimella osoitteessa webmail.suursaimaa.com. Linkki webmailiin löytyy myös www-sivujemme etusivulta.
Kuinka voin luoda uusia sähköpostitilejä tai muokata olemassa olevaa?
Saat luotua uuden sähköpostiosoitteen ja/tai tehtyä muutoksia kirjautumalla ISP-hallintaan www-sivujemme etusivun yläreunassa olevan linkin kautta: sivuston ylälaidassa on kohta:  Kirjaudu ISP-hallintaan, painat siitä.  Kun olet kirjautuneena ISP-hallintaan etene seuraavasti:
->Palveluasetukset
-> Sähköpostiosoitteet
-> Kyseisen sivun alaosassa voit luoda haluamasi sähköpostiosoitteen valitsemallasi loppuosalla/tai tehdä muutoksia olemassa olevaan sähköpostiosoitteeseen.
Tunnukset ISP –hallintaan eivät ole samat kuin sähköpostin tunnukset vaan teille toimitetut pääkäyttäjän tunnukset.

Olen unohtanut salasanani/käyttäjätunnukseni. Kuinka saan ne tietooni?
Suursaimaa.com portaalin pääkäyttäjän tunnuksilla pääset muuttamaan sähköpostitilien salasanoja. Jos sinulla ei ole tunnuksia, ota yhteyttä Asiakaspalveluumme (015) 577 5310.

Sähköpostilaatikkoni on täynnä, kuinka se tyhjennetään?
Kirjautumalla webmailiin webmail.suursaimaa.com ja poistamalla sieltä viestejä.

Yritän lähettää liian isoa viestiä sähköpostiohjelmallani eikä mikään muu viesti enää lähde liikkeelle. Kuinka saan keskeytettyä lähetyksen?
Yksinkertaisin tapa on katkaista tietokoneesta verkkoyhteys, käynnistää sähköpostiohjelma uudestaan ja poistaa lähtevistä ongelman aiheuttanut viesti. Tämän jälkeen kytkekää verkkoyhteys takaisin. Sähköpostiohjelman asetuksista voi myös laittaa offline -tilan käyttöön jolloin lähetys keskeytyy ja viestin voi poistaa.

Kuinka saan Suursaimaa.com kotisivutilan käyttööni?
Suursaimaa.com –portaalissa on käytössäsi 200Mb kotisivutilaa jokaista sähköpostin käyttäjätunnustasi kohden. Kotisivun osoite on muotoa http://koti.suursaimaa.com/sinun sähköpostisi käyttäjätunnus.

Halutessasi siirtää tekemäsi kotisivut muiden nähtäväksi, toimi seuraavasti:

1. Nimeä pääsivusi muotoon index.htm tai index.html
2. Ota ftp-ohjelmalla (esim. FlashFXP, WS-FTP, AtomFTP) yhteys osoitteeseen ftp.suursaimaa.com käyttäen sähköpostisi käyttäjätunnusta ja salasanaa.
3. Siirrä sivujesi tiedostot palvelimelle
4. Sulje ftp-ohjelma
5. Mene osoitteeseen http://koti.suursaimaa.com/sinun sähköpostisi käyttäjätunnus ja tarkista, että sivut näkyvät oikein.