Case

Eduskunta

”Eduskunnan haasteena oli löytää tehokas tapa lukuisten mobiililaitteiden hallintaan ottaen huomioon myös korkeat tietoturvavaatimukset ja tukipalvelun vasteajan.

Yrityksille / IT / Elinkaaripalvelut / Elinkaaripalvelun palvelukomponentit

Elinkaaripalvelun palvelukomponentit

Elinkaaripalvelumme sisältää uusien laitteiden tilaukset ja halutessanne vanhojen laitteiden tietoturvallisen kierrätyksen. Me toimitamme esiasennetut käyttövalmiit laitteet suoraan loppukäyttäjillenne. Pidämme myös huolta varalaitteista ja laitteiden huoltologistiikasta. Palveluun sisältyen kehitämme yhdessä yrityksenne edustajien kanssa yrityksenne laitehallintakäytäntöjä. Varmistamme palvelumme laadun säännöllisillä asiakastapaamisilla, joissa käymme läpi laitekantaan, tukiraportointiin ja muihin käytännön asioihin liittyviä asioita varmistaaksemme 100% tyytyväisyyden yrityksellenne.


Palvelukomponentit

 

Tilaaminen

  • eHallinta on selainpohjainen käyttäjä-, palvelu- ja laiterekisteri (itsepalvelu, esimiehen hyväksyntä)
  • Organisaatiokohtainen vakioitu tuotekokoelma
  • Tukkureiden kilpailutusautomatiikka
  • Tilauksesta automaattinen laiterekisteritieto
  • Elinkaariseuranta sovituilla säännöillä
  • Laitteiden hankinta kerta- tai kuukausiveloitteisena

Esiasennus

  • Laite asennetaan käyttövalmiiksi sovitun kokoonpanon mukaisesti
  • Esiasennus voi sisältää esimerkiksi:
    • Virustorjuntaohjelmistot
    • Toimisto-ohjelmistot
    • Verkkoasetukset
    • Käyttöjärjestelmän päivitykset
    • Liiketoimintasovellukset
  • Esiasennuksen sisältö sovitaan aina erikseen

Toimitus ja käyttöönotto

  • Käyttövalmiin laitteen toimitus sovitun sisällön mukaisesti suoraan loppukäyttäjälle
  • Suora tukikanava käyttöönottoon liittyen ja tarvittaessa lähitukipalvelu

Käytönaikainen tuki

  • Käyttäjän tuki elinkaaripalvelun piirissä oleviin laitteisiin liittyvissä ongelmissa ja kysymyksissä
  • Yhteydenotto puhelimitse, sähköpostilla tai pikaviestimien välityksellä
  • Tikettipohjainen palvelupyynnön käsittely, seuranta ja raportointi
  • Sovitun vasteajan mukainen palvelupyynnön käsittely

Laitteiden keskitetty hallinta

  • Keskitetty laitteiden, sovelluksien ja sisällön tietoturvallinen etähallinta
  • Hallintaympäristön operointi palveluhenkilöstön toimesta
  • Etähallinnan hyödyntäminen tuen työkaluna ja laitteen seurannassa

Laitehuolto

  • Huoltologistiikan järjestelyt osana palvelua
  • Huoltoon ohjaukset ja kirjaukset tuen toimesta
  • Onsite

Varalaitepalvelu

  • Esiasennetun varalaitteen toimitus seuraavaksi työpäiväksi (klo 13 mennessä tulleet ilmoitukset)

Laitevaihto

  • Uuden laitteen hankinta ja vanhan laitteen tietoturvallinen kierrätys
  • Tilausehdotus vanhan laitteen korvaavasta mallista
  • Palautuvan laitteen seuranta
  • Poistuvan käyttäjän tietojen poistaminen järjestelmistä