BLC-konserni vahvistaa yrityskaupoilla asemaansa turvatekniikan toimialalla

BLC-konserni on 4.12.2020 solmitulla kaupalla ostanut AM Security -konsernin ja siihen kuuluvat yritykset AM Security Oy:n, AM Lukkoasema Oy:n sekä Hardware Group Finland Oy:n.

Yritysjärjestely kasvattaa BLC-konsernin liikevaihdon 44 miljoonasta eurosta 95 miljoonaan euroon ja kaksinkertaistaa henkilöstömäärän yli 500 henkilöön.

- BLC-konsernin tavoitteena on kasvaa valtakunnalliseksi toimijaksi turvaliiketoiminnassa. Tehty kauppa tukee tavoitetta ja sen myötä toimimme kuudella uudella paikkakunnalla, BLC-konsernin omistajan, Savonlinnan BLC-osuuskunnan toimitusjohtaja Hannu Väänänen

Kauppa myös täydentää BLC-konsernin liiketoimintakokonaisuutta. AM Security Oy ja AM Lukkoasema Oy tarjoavat lukitus- ja turvatekniikkaratkaisuja. AM Security Oy on valtakunnallinen turvaurakoitsija ja Suomen suurin turvallisuusalan tukkuliike. Hardware Group Finland Oy on avainpalvelu- ja lukitustuotteiden maahantuoja ja tukkuliike.

-Lukitus- ja turvatekniikkaratkaisut kuuluvat myös BLC Turvan palveluihin. Tukkuliiketoiminta vahvistaa BLC:n toimintaa, Hannu Väänänen kertoo.

Liiketoiminnan lisäksi kotimaisuus ja arvot yhdistävät

AM Securityn omistajat luovuttavat konsernin luottavaisin mielin BLC:n haltuun. AM Security Oy:n hallituksen puheenjohtaja Heli Lindqvist kertoo, että AM Securityn osakkeenomistajat ovat hyvin tyytyväisiä, että konserni pysyy edelleen suomalaisessa omistuksessa.

-Uusi omistaja on sitoutunut kehittämään ja viemään yhtiötä eteenpäin samoilla arvoilla kuin tähänkin asti, sanoo Heli Lindqvist.

BLC Turva Oy:n toimitusjohtaja Jukka Nevalainen kuvailee BLC-konsernin roolia turva- ja tietotekniikan alalla vahvaksi.

-Meillä on osaava henkilöstö ja laaja tuote- ja palveluvalikoima. Toimimme nyt 19 paikkakunnalla ympäri Suomen ja pystymme vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden tarpeisiin, Jukka Nevalainen kertoo.

Liiketoiminnat jatkavat ennallaan - Jukka Nevalaisesta myös AM Security Oy:n toimitusjohtaja

Tehdyt yritysjärjestelyt eivät vaikuta konsernin yritysten liiketoimintoihin.

-BLC Turvan sekä AM Securityn, AM Lukkoaseman ja Hardware Group Finlandin toiminta jatkuu entisellään omien brändien alla, Hannu Väänänen kertoo.

Jukka Nevalainen toimii BLC Turva Oy:n lisäksi jatkossa myös AM Security Oy:n toimitusjohtajana. AM Lukkoasema Oy:n ja Hardware Group Finland Oy:n toimitusjohtajat jatkavat tehtävissään.

BLC-konsernin kasvustrategia nojaa globaaleihin megatrendeihin

Yrityskauppa on BLC-konsernin kasvustrategian mukainen. BLC-konsernin kasvustrategia nojaa maailmanlaajuisiin megatrendeihin: turvallisuuden tavoitteluun ja teknologian yleistymiseen ihmisten arjessa.

Hannu Väänänen kertoo, että turvaliiketoiminnan ennustetaan kasvavan globaalisti 10 prosentin vuosivauhtia.

-Trendit luovat kysyntää, johon BLC-konsernin yritysten turvatekniikan tuote- ja palvelukonseptit vastaavat erinomaisesti, Hannu Väänänen toteaa.