Ukkonen voi aiheuttaa häiriöitä nettiyhteyteesi

Kesä ja ukkoset kuuluvat yhteen. Tässä ohjeet kuinka toimia, jos ukkonen tai jokin muu syy on aiheuttanut häiriön nettiyhteyteen.Häiriöilmoituksen voit tehdä 24h/vrk puhelimitse numeroon 015 577 5350 tai sähköpostitse osoitteeseen hairioilmoitukset@blc.fi. Voimassa olevat häiriö- ja huoltotiedotteet on listatty myös www-sivuillemme. Ennen häiriöilmoituksen tekemistä tarkista seuraavat asiat:

  1. Sammuta hetkeksi virta modeemista ja tietokoneesta.
  2. Tarkista johdot ja liitännät.
  3. Jos käytössä on langaton lähiverkko, kytke tietokone modeemiin suoraan verkkokaapelilla.
  4. Mikäli käytössäsi on Adsl-liittymä, tarkista pistokkeen adsl-suotimen kiinnitys.
  5. Tarkista, palaako modeemin merkkivalot.
  6. Jos mahdollista, kokeile yhteyttä toisella modeemilla ja tietokoneella.
  7. Mikäli käytät kaapelimodeemiliittymää, tarkista näkyykö TV-kuva normaalisti. Jos kuva ei näy normaalisti, tee häiriöilmoitus.
  8. Kun teet häiriöilmoituksen, jätä aina modeemiin virrat päälle vianselvityksen ajaksi.

Huomioithan, että jos asentaja lähetetään tarkistamaan liittymää ja vika on loppukäyttäjän laitteessa, joudumme veloittamaan käynnistä tarkastusmaksun. BLC Telecom toivottaa kaikille asiakkailleen aurinkoista ja häiriötöntä kesää!